Octavia I BFQ - pierwsze odpalenie, przerywa, gaśnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojja
    Classic
    • 2012
    • 33

    Octavia I BFQ - pierwsze odpalenie, przerywa, gaśnie

    Zamieszczone przez 22Tomaszz
    Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
    I problemy są te same co w OII / OIIFL czyli słabe wyciszenie i hałas od plastików. No dobra , pas wyciera niektórym osłonę, w OII uszczelki wycierały lakier we wnękach drzwi. Może coś od siebie, jako że OII zrobiłem prawie 180kkm i OIII już 50kkm. Oba auta różnią się od siebie, w obydwu są + i -. OIII jest powiedzmy bardziej rozwiniętym technologicznie autem, ale też delikatniejszym i to widać zaglądając nawet pod maskę. W jednym coś brzęczało i w drugim też coś brzdęknie.
    Wojciech Łuński
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Octavia I BFQ - pierwsze odpalenie, przerywa, gaśnie

    Może ktoś będzie wiedział:

    Moja O1 BFQ pod dłuższym postoju i zimnym silniku odpala jakby na 3 gary.
    Silnikiem trochę telepie do momentu wyłączenia odkurzacza,ssania, czyli po około minucie silnik pracuje już idealnie.

    Czasami po odpalenia pompa powietrza wtórnego, wogóle się nie włącza (tak ma być, gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa bo auto stało cały dzień w słońcu), wtedy efektu telepania nie ma wogóle, bo i pompa nei pracuje, i nie ma ssania.

    Wniosek jest taki, że auto pracuje kiepsko tylko przez minutę po odpaleniu tylko wtedy gdy działa odkurzacz - napowietrzanie spalin.


    Podejrzewam czujnik temperatury cieczy - czy słusznie?
    Ogólnie to niby silnik rozgrzewa się normalnie i wskazówka osiaga 90 stopni jak zawsze.
    Może jednak przy zimnym silniku wskazuje jakieś złe wartości i komputer dobiera zły skład mieszanki przy pracującym ssaniu???



    Sonda chyba odpada bo na zimnym nie powinna mieć wpływu na pracę silnika.

    Wiem że były przypadki że silniki te zalewało gazem z uszkodzonych wtryskiwaczy LPG, ale to wyelimowałem bo zakreciłem butlę w bagażniku i dopaliłem to co zostało w przewodach aż do samoistnego przełączenia na benzynę, a z zresztą jeśli zalewałoby kolektor gazem to i także przy odpalaniu i bez ssania.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      niezal, mialem tak.....u mnie pomogla wymiana filtra paliwa.
      A, jak w pierwszej sek...zaraz po odpaleniu dodalem gazu to w/w niedogodności nie było.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Majonez69
        Classic
        • 2014
        • 34

        #4
        Mam podobny problem. Wymiana filtrów nie pomogła.

        Komentarz

        • niezal
          Rider
          • 2010
          • 283
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          U mnie filtr wymieniany nie tak dawno temu. Wątpię.
          Zastanawiam się nad pompą paliwa, bo auto sporo km zrobiło na niskim poziomie paliwa.

          Dzisiaj rano odpalił normalnie, mimo to że włączył się odkurzacz. Nie mam pojęcia o co chodzi. Coś musi być na rzeczy.

          Gaz na butli miałem znowu odkręcony, więc zalewanie kolektora gazem raczej trzeba wykluczyć.

          Dzisiaj był najcieplejszy poranek od dawna, wniosek: może faktycznie czujnik temp przekłamuje na zimnym silniku. Muszę wyłapać błąd w czasie gdy odkurzacz pracuje.

          Aha podłączałem vag`a, błędów brak.

          [ Dodano: Wto 29 Gru, 15 16:05 ]
          Powodem nierównej pracy silnika była nieszczelność.
          Odsyłam do tematu:

          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz

          • niezal
            Rider
            • 2010
            • 283
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Naprawiam link po migracji forum:
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ok-video/page4

            Rozwiązanie na końcu w punktach.
            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

            Komentarz

            Pracuję...