Octavia I BFQ - pierwsze odpalenie, przerywa, gaśnie
Zamieszczone przez 22Tomaszz
Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
I problemy są te same co w OII / OIIFL czyli słabe wyciszenie i hałas od plastików. No dobra , pas wyciera niektórym osłonę, w OII uszczelki wycierały lakier we wnękach drzwi. Może coś od siebie, jako że OII zrobiłem prawie 180kkm i OIII już 50kkm. Oba auta różnią się od siebie, w obydwu są + i -. OIII jest powiedzmy bardziej rozwiniętym technologicznie autem, ale też delikatniejszym i to widać zaglądając nawet pod maskę. W jednym coś brzęczało i w drugim też coś brzdęknie.
Octavia I BFQ - pierwsze odpalenie, przerywa, gaśnie
Może ktoś będzie wiedział:
Moja O1 BFQ pod dłuższym postoju i zimnym silniku odpala jakby na 3 gary.
Silnikiem trochę telepie do momentu wyłączenia odkurzacza,ssania, czyli po około minucie silnik pracuje już idealnie.
Czasami po odpalenia pompa powietrza wtórnego, wogóle się nie włącza (tak ma być, gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa bo auto stało cały dzień w słońcu), wtedy efektu telepania nie ma wogóle, bo i pompa nei pracuje, i nie ma ssania.
Wniosek jest taki, że auto pracuje kiepsko tylko przez minutę po odpaleniu tylko wtedy gdy działa odkurzacz - napowietrzanie spalin.
Podejrzewam czujnik temperatury cieczy - czy słusznie?
Ogólnie to niby silnik rozgrzewa się normalnie i wskazówka osiaga 90 stopni jak zawsze.
Może jednak przy zimnym silniku wskazuje jakieś złe wartości i komputer dobiera zły skład mieszanki przy pracującym ssaniu???
Sonda chyba odpada bo na zimnym nie powinna mieć wpływu na pracę silnika.
Wiem że były przypadki że silniki te zalewało gazem z uszkodzonych wtryskiwaczy LPG, ale to wyelimowałem bo zakreciłem butlę w bagażniku i dopaliłem to co zostało w przewodach aż do samoistnego przełączenia na benzynę, a z zresztą jeśli zalewałoby kolektor gazem to i także przy odpalaniu i bez ssania.
"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
U mnie filtr wymieniany nie tak dawno temu. Wątpię.
Zastanawiam się nad pompą paliwa, bo auto sporo km zrobiło na niskim poziomie paliwa.
Dzisiaj rano odpalił normalnie, mimo to że włączył się odkurzacz. Nie mam pojęcia o co chodzi. Coś musi być na rzeczy.
Gaz na butli miałem znowu odkręcony, więc zalewanie kolektora gazem raczej trzeba wykluczyć.
Dzisiaj był najcieplejszy poranek od dawna, wniosek: może faktycznie czujnik temp przekłamuje na zimnym silniku. Muszę wyłapać błąd w czasie gdy odkurzacz pracuje.
Aha podłączałem vag`a, błędów brak.
[ Dodano: Wto 29 Gru, 15 16:05 ]
Powodem nierównej pracy silnika była nieszczelność.
Odsyłam do tematu:
Komentarz